RitMeter werk in uitvoering

Nieuwe infrastructuur voor RitMeter

Rob Nieuws, RitMeter, RitMeter.nl 8 Reacties

En? Heeft u vanmorgen gewoon weer lekker een ritje kunnen boeken? Fijn! Dat was namelijk ook de bedoeling. Afgelopen weekend heeft het RitMeter team een monster klus geklaard namelijk de infrastructuur vervangen, zonder dat jullie dat in de gaten hebben gehad. Ik ben dan ook ontzettend trots op ze!

Infrastructuur

Zoals jullie allemaal weten draait RitMeter in de overbekende “Cloud”. Maar ook de cloud is wel eens aan een update toe. Die update hebben wij afgelopen weekend gedaan. Wij zagen de laatste paar weken de performance van onze services langzamer worden. Persoonlijk denk ik niet dat jullie dat gemerkt hebben maar wij zagen het wel. Daarom moesten wij een grote en belangrijke stap gaan zetten, namelijk de hele architectuur waarop RitMeter draait, moest vervangen worden.

Groter en veiliger

De infrastructuur architectuur moest letterlijk aangepast worden op het grote aantal gebruikers wat wij tegenwoordig ondersteunen. De oude infrastructuur was te klein geworden en kon niet langer mee. Alles moest vervangen, vergroot en dubbel uitgevoerd gaan worden voor de volgende stap in onze groei. En dat is geen kleine taak.

Na weken van voorbereiding hebben wij afgelopen zaterdag de boel omgebouwd, nieuwe servers, nieuwe databases, synchronisatie en het overzetten van alle data moest foutloos verlopen, anders hadden wij, maar zeker ook onze gebruikers, een probleem. In totaal zijn wij zaterdag avond, één uur uit de lucht geweest bij deze mega operatie.

Voorbereid op de toekomst

Met deze ingreep en deze investering zijn wij weer klaar voor de toekomst. Uw data was en is in veilige handen en onze services zijn weer “up-and-running” als nooit tevoren. De infrastructuur kan de groei aan voor de komende jaren en daarmee kunnen wij weer rustig doorbouwen. Het team heeft top werk verricht en u kunt weer lekker doorgaan met registreren en rapporteren van uw ritten, zoals u gewend bent.

Leuker kunnen wij het niet maken, maar wel makkelijker!

Reacties 8

    1. Post
      Author
  1. Jeroen Le Grand

    Prima gedaan mensen bij Ritmeter, maar is het daarom dat ik vanochtend geen mailtje in mijn inbox vond van mijn ritten van afgelopen werk?🤔🤔🤔

    1. Post
      Author
    2. Bart Heek

      Ik had inderdaad ook geen mailtje afgelopen maandag 8 april.
      Mijn advies aan RitMeter is om dit soort zaken van te voren te melden. Zodat wij als klanten op de hoogte zijn van dit soort groot onderhoud/ wijzigingen.

      1. RitMeter

        Beste Bart,

        Het niet ontvangen van de rapportage e-mail staat geheel los van deze aanpassingen.

        De aanpassing is op de achtergrond doorgevoerd met 1 uur downtijd midden in de nacht, dit vonden we niet dermate storend voor onze klanten dat dit om die reden niet gecommuniceerd is.

        De RitMeter APP heeft overigens geen enkele onderbreking gehad in de werking.

        We zullen even uitzoeken waarom u geen rapport heeft ontvangen.

        Met vriendelijke groet,
        RitMeter

    1. Post
      Author

Laat een reactie achter op RitMeter Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *