RitMeter reacties

RobApple iPhone, Applicatie, Nieuws, RitMeter, RitMeter.nl, Technologie

Afgelopen weken zijn bijzonder hectisch geweest voor ons en wij willen jullie dan ook allemaal hartelijk bedanken voor jullie geduld. Met de komst van iOS 7 hebben we een aantal onverwachte problemen gehad met RitMeter. Problemen die jullie als gebruikers ook gemerkt hebben. Wij hebben daarom letterlijk dag en nacht gewerkt om nieuwe en verbeterde versies van RitMeter in de App Store te zetten en dat is ook gelukt.

Afgelopen week constateerde wij dat er weer massaal gebruikt wordt gemaakt van RitMeter en tekende wij een nieuw record op het hoogste aantal ritten per dag. Dank daarvoor en dank voor het geduld. Wij hebben we een verzoek aan u, namelijk om een goede recensie te schrijven voor de App Store, wanneer u daarom gevraagd word.

Tips en Tricks

Ik wil graag nog een aantal tips en tricks met u delen:

– Er staan meer ritten op mijn iPhone dan op de RitMeter website?
RitMeter synchroniseert de ritten tussen uw telefoon en de RitMeter website. U heeft dus altijd een back-up. Bovendien worden de ritten vanaf de website gerapporteerd. Als u meer ritten op uw telefoon heeft staan dan op de website of op uw rapport, dan is de synchronisatie onderbroken. Dit kan gebeuren door het wegvallen van de Internet verbinding of het vroegtijdig afsluiten van de RitMeter applicatie. Door de RitMeter app weer op te starten wanneer u in de buurt bent van een Wi-Fi verbinding, worden op dat moment alle ritten weer gesynchroniseerd.

– Ik heb na het ontvangen van een rapport m’n ritten nog aangepast op de website?
U kunt uw ritten aanpassen op de RitMeter website. Wanneer u dat gedaan heeft wordt alle informatie gesynchroniseerd behalve met het rapport wat u al heeft ontvangen. In het rapporten overzicht op de RitMeter website staat (in het rood) aangegeven, welke rapporten gewijzigd zijn, nadat ze zijn verstuurd. U kunt deze rapporten dan opnieuw ophalen en bewaren.

– Starten van RitMeter versnellen?
RitMeter haalt bij het starten eerst al uw ritten en al uw adressen op. Dat neemt inderdaad tijd en naar mate u RitMeter langer in gebruik heeft, duurt dit inderdaad langer. We zijn  dit gedeelte aan het veranderen en aan het verbeteren, maar dat is nog niet beschikbaar. Om te zorgen voor een snellere start, kunt u een aantal zaken al doen.
RitMeter starten als u binnen bent en een Wi-Fi verbinding tot uw beschikking heeft. Gaat echt sneller 😉
Wanneer u een doorlopende kilometerregistratie bijhoudt, RitMeter op doorlopende kilometerregistratie zetten door Losse ritten registratie in Instelling uit te zetten. Gaat veel sneller.
Uw veel gebruikte adressen voorzien van labels, op de website. Thuis, Werk en Klant of Project kunt u koppelen aan het adres waarop dat plaats vindt. Door van labels gebruik te maken word RitMeter sneller en hoeven er minder verschillende adressen gesynchroniseerd te worden.

Mocht u vragen hebben, laat het ons weten. We hebben afgelopen week ook weer een aantal leuke suggesties doorgekregen, die we zeker gaan meenemen bij de verbetering van RitMeter.