Wijzigen van een rit
Ritten bewerken
Het bewerken van een rit is eenvoudig mogelijk op alle smartphones die wij ondersteunen. Om dit te doen zijn de volgende stappen noodzakelijk:
- Ga naar het ritten overzichtscherm in RitMeter
- Open een rit door op een rit te klikken. U krijgt dan een overzicht van de gereden rit. In dit scherm vindt u de “Bewerken” actie
- Wanneer u op Bewerken heeft geklikt opent de RitMeter website op uw smartphone. U heeft dus wel een Internet verbinding nodig op het moment dat u een rit wilt wijzigen
- U logt in op de website met uw eigen naam en wachtwoord. U komt dan direct in de geselecteerde rit terecht
- De rit kan u vervolgens wijzigen en opslaan.
De RitMeter website rekent NIET de kilometerstanden door of controleert de adressen. Dat is aan de gebruiker, aan u dus, om ervoor te zorgen dat de gewijzigde gegevens correct zijn.
Ritten wijzigen en rapporten
Wanneer u een rit heeft gewijzigd, word deze automatisch meegenomen in de volgende rapportage periode. Dus als u op dinsdag een rit heeft gewijzigd dat ontvangt u aan het eind van de week en aan het eind van de maand, de juiste rapportage.
Wanneer u echter een rit heeft gewijzigd, die in de vorige week of de vorige maand heeft plaatsgevonden, dan ontvangt u geen nieuw rapport. U moet, wanneer u dat wilt, u rapporten opnieuw opvragen. Ook dat kan eenvoudig via de RitMeter website. De rapporten die gewijzigd zijn, of opnieuw uitgedraaid moeten worden, staan aangegeven.
Samenvattend
Met RitMeter kan u eenvoudig uw ritten aanpassen. De rapportages kunnen daarna opnieuw gedraaid worden, zodat ook uw administratie weer netjes bijgewerkt is.