De ontwikkelingen in het mobiele landschap volgen elkaar snel op. Nieuwe updates zorgen meestal voor verbeteringen. Soms zorgen zij echter voor problemen, omdat “bugs” zijn opgelost. Zo ook met sommige Android toestellen.
Android en Mijn RitMeter
Van meerdere Android gebruikers hebben wij gehoord dat sinds het draaien van updates, hun RitMeter registratie minder nauwkeurig is geworden. Dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn. Na onderzoek blijkt dat de GPS punten onderweg niet voldoende worden opgepakt. Dit is te zien op “Mijn RitMeter”. Bij de ritten zien wij dan langere rechten lijnen over de kaart, waarbij bochten worden afgesneden of helemaal worden overgeslagen. Als dat gebeurd is de registratie ook minder nauwkeurig.
Dit is gelukkig snel te verhelpen. Kijk als eerste of alle ritten aanwezig zijn op “Mijn RitMeter”, die van U dus 🙂
Herinstallatie van RitMeter
Wanneer u de RitMeter App opnieuw wilt installeren moet u de volgende stappen volgen:
- Start de RitMeter app via het RitMeter icoon (niet vanuit uw ‘recente apps’). Wacht vervolgens tot de tekst onderin het beeld aangeeft dat de synchronisatie is voltooid. (Mocht de synchronisatie niet lukken, zie Synchronisatie);
- Kies vervolgens voor Instellingen. In dit scherm kiest u voor de optie “Ritmeter cache verwijderen”;
- Op uw Android telefoon gaat u vervolgens naar Instellingen. U kiest voor Apps, daarna RitMeter. Dan kiest u voor Opslag en wist u de gegevens;
- Daarna verwijderd u de RitMeter App van uw toestel;
- Vervolgens herstart u uw telefoon;
- Daarna kunt u de RitMeter app opnieuw installeren vanuit de Store;
- Daarna RitMeter opstarten, uw e-mail invoeren en uw wachtwoord. Dit moeten hetzelfde e-mail adres en wachtwoord zijn die u eerder heeft gebruikt.
- Na het inloggen gaat RitMeter automatisch uw ritten weer ophalen en bent u weer helemaal up-to-date.
Belangrijk
- Gebruik altijd hetzelfde e-mailadres, anders maakt u een nieuwe RitMeter gebruiker aan;
- Zodra u de RitMeter app na herinstallatie opstart, adviseren wij u om te controleren of alle instellingen goed staan. Wanneer dat niet het geval is, pas deze dan aan zodat u hierna verder kunt met de correcte instellingen en informatie.
Synchronisatie
Mocht, de synchronisatie niet lukken, controleer dan extra goed of alle gegevens aanwezig zijn op “Mijn RitMeter”.
Mocht dat niet het geval zijn, dan adviseren wij om de ontbrekende gegevens aan te vullen op “Mijn RitMeter”. Ziet u niet alle ritten in “Mijn RitMeter”, neem dan contact op voordat u doorgaat met de volgende stappen in het stappenplan.
Wij vertrouwen erop u hiermee te helpen en horen graag of het gelukt is.
Comments 2
Bedankt voor de tip! Alleen heb ik, na het volgen van de instructies, nog steeds een afwijking in de registratie.
Goedenavond Chris,
Helaas zijn er verschillende instellingen binnen Android die de RitMeter APP kunnen laten stoppen, loop onderstaande stappen door en de registratie is weer zoals deze behoort te zijn.
Heeft u de volgende instelling op “Altijd toestaan” staan?
Android Instellingen->Apps->RitMeter->Machtigingen->Locatie->Altijd toestaan
Daarnaast is er vanaf Android 12 een instelling “Exacte locatie”, heeft u deze aan?
Android Instellingen->Apps->RitMeter->Machtigingen->Locatie ->Exacte locatie gebruiken
Spaarstand uit?
Heeft u de spaarstand in Android uitstaan? Bij de spaarstand mogen er geen APP’s op de achtergrond blijven draaien in Android.
Onder de optie “Spaarstand” kunt u “Niet gecontroleerde apps” instellen. Hier kunt u het beste RitMeter toevoegen zodat RitMeter niet gestopt zal worden door het Android besturingssysteem.
RitMeter uitsluiten van sluimeren kunt u vinden via: (Bij sommige Android-versies kan het batterij beheer ook op een andere plek in de instellingen staan)
Android Instellingen->Apparaatonderhoud->Batterij->Energiebeheer app->Apps die nooit sluimeren->”Hier RitMeter toevoegen”
Batterij gebruik goed ingesteld? Staat dit op “Onbeperkt”?
Android Instellingen->Batterij->RitMeter->Onbeperkt
Met vriendelijke groet,
Leon