Zoals ik in mijn vorige weblog al heb aangegeven zijn er een aantal iPhone-gebruikers die problemen hebben bij het opstarten van RitMeter. De RitMeter-app start maar crasht vervolgens tijdens het starten van de app. Ik gaf al aan dat dit probleem zich niet voor deed bij alle gebruikers en dat het daardoor een lastige puzzel voor ons was. Ja u leest het goed, was.
Probleem is gevonden
We hebben, na heel veel tijd en energie te hebben verbruikt, het probleem gevonden. Het probleem deed zich inderdaad voor bij een klein aantal gebruikers wat een groot aantal adressen in gebruik heeft. Bij het inladen van deze adressen ontstaat een geheugenprobleem, waardoor de RitMeter-app crasht. Tijdens onze testen gebruikte wij nog geen grote hoeveelheden data op de iPhone en daardoor was dit probleem (nog) niet gesignaleerd. Op andere platformen hebben we dit probleem niet.
Nieuwe versie ingediend
De oplossing hebben we ondertussen gevonden en er is een nieuwe versie ingediend op iTunes. Deze versie, met versienummer 2.15, zal binnenkort verschijnen. De problemen met het crashen van de app zouden dan opgelost moeten zijn.
Handige tip
Tijdens de analyse van de data kwamen wij er ook achter dat veel gebruikers vaak hetzelfde adres in de database hebben staan. Dat is ook logisch als we bijvoorbeeld van huis naar werk rijden en vice-versa. Omdat we dan niet altijd op dezelfde plek parkeren voegt RitMeter iedere keer een nieuw adres toe. Dit kan echter veel slimmer. Op de RitMeter website kunt u van een huisadres en een werkadres, favorieten adressen maken. Zodra RitMeter dan in de buurt is van dit adres, dan wordt ook dat adres gebruikt. Makkelijk voor u en doordat er dan minder adressen gebruikt worden ook sneller voor u.
Op de RitMeter website kunt u adressen verzamelen en voorzien van een label, zoals “thuis”. Zowel in de app als in de rapportage worden dan deze labels gebruikt.
In deze weblog kunt u meer lezen over deze functie.