RitMeter en IOS 12

RobApple iPhone, Geen categorie, iOS, RitMeter, Technologie

Afgelopen maand is de nieuwe versie van het Apple besturingssysteem IOS uitgekomen, versie 12. Een groot gedeelte van de RitMeter gebruikers heeft deze versie ondertussen geladen en werkt probleemloos.

Rit was afgesloten

RitMeter werkt prima met de nieuwe versie en levert geen problemen op. Een enkele gebruiker heeft af en toe een melding in RitMeter: “Rit was afgesloten”. Deze melding geeft aan dat RitMeter tijdens het registreren van een rit onverwachts is afgesloten. De kilometerstand en het registreren van de route klopt dan niet meer. De kilometerstand moet dan aan het eind van de rit met de hand worden bijgewerkt. De route kan eventueel, dit is geen verplichting voor de belastingdienst, worden bijgewerkt via het RitMeter portaal.

Persoonlijk krijg ik deze melding ook af en toe maar zo weinig dat het niet storend is. Ik rijd met “Niet storen” ingeschakeld maar dit lijkt geen effect te hebben. Ook krijg ik de melding als ik helemaal niets doe met mijn telefoon tijdens de rit, dus niet bellen. Andere keren heb ik gebeld, mijn navigatie gebruikt en werkt RitMeter uitstekend. Dus een duidelijk “fail scenario” hebben we nog niet gevonden.

Oplossing

Op dit moment hebben wij wel een oplossing maar vinden we deze niet heel acceptabel. De oplossing die werkt maar die wij niet heel elegant vinden, is terug naar fabrieksinstellingen. Dat is wat ons betreft een te grote stap. We zien graag een eleganter oplossing, vandaar dat wij nog even door zoeken.

Apple heeft gisteren een nieuwe update van IOS uitgebracht, versie 12.01. Deze versie zijn wij nu aan het testen.

Wij blijven voorlopig even doorgaan met analyseren om te onderzoeken of wij het probleem kunnen vinden en oplossen. Mochten jullie een oplossing gevonden hebben of het “fail scenario” helder hebben, dan horen wij dat natuurlijk graag. Dat scheelt weer in het zoeken en kunnen wij sneller met een oplossing komen.