vraag

RitMeter is niet gratis

RitMeterApp, Geen categorie, Mijn RitMeter, RitMeter, RitMeter.nl

Af en toe krijgen wij best wel “bijzondere” vragen. Deze vragen zijn bijzonder omdat wij dit totaal niet hadden voorzien, zoals gratis gebruik. Het lijkt mij daarom leuk om deze vragen met jullie te delen. Wellicht zijn ze helemaal niet bijzonder of is ons blikveld niet ruim genoeg. Ik ben dan ook heel benieuwd naar jullie reacties.

Bijzondere vraag nummer twee

Op onze service-desk komt de vraag binnen van een meneer waarom de teksten op de RitMeter website niet meer leesbaar waren? Deze vraag begrepen wij in eerste instantie helemaal niet. Wij zagen namelijk niets bijzonders op de RitMeter website en konden alle teksten gewoon lezen.

Mijn RitMeter

In gesprek met de klant kwamen wij erachter dat hij inlogde op “Mijn RitMeter”. Wanneer je inlogt op Mijn RitMeter krijg je een overzicht van alle ritten. Per jaar, per maand en per week kan je een compleet overzicht zien van de gemaakte ritten.
Op iedere rit kan je dan verder inzoomen en zowel de route zien als de details van deze rit. Je kunt hier ook de ritten wijzigen, mocht je daar behoefte aan hebben. Persoonlijk wijzig ik wel eens het “label” van mijn rit omdat ik het verkeerde “label” heb gebruikt. Ik had de rit nog op “woon-werk” staan terwijl het een “zakelijke” rit had moeten zijn.
Onze klant kon zowel het detail scherm als het overzichtsscherm niet lezen. De letters waren wazig en niet leesbaar. Dat kon eigenlijk maar op één ding wijzen.

RitMeter abonnement

Na controle bleek de klant géén abonnement te hebben. De “klant” ontving, na de proefperiode van zes weken, geen rapportage meer. Om dit probleem op te lossen had de klant een zeer “creatieve” manier gevonden door de gegevens vanuit “Mijn RitMeter” over te nemen. Omdat wij een controle uitvoeren op de website meldde deze “klant” zich. Na uitleg van de situatie name deze klant blij een abonnement af. Wij hebben ook de ingangsdatum van zijn abonnement verplaatst zodat de klant ook nog bij de voorgaande data kan.

RitMeter is niet gratis

Onze RitMeter App en de RitMeter Services zijn niet gratis. Iedereen kan een volledig functionele RitMeter app gratis downloaden vanuit de verschillende app stores. Daarbij komt altijd een proefperiode van zes weken om de RitMeter Services te testen. Wanneer RitMeter bevalt is het mogelijk om een abonnement af te sluiten om altijd automatisch de RitMeter rapportages van uw rittenregistratie in uw inbox te krijgen. Zo kunt u deze nooit vergeten, hoeft u deze niet te downloaden en zorgen wij voor een complete rittenadministratie.

Leuker kunnen wij het niet maken, makkelijker wel!