Rit wijzigen in RitMeter

RobApp, Applicatie, Mijn RitMeter, Nieuws, RitMeter, RitMeter.nl

Een veel gestelde vraag bij ons RitMeter support team is de volgende:”Hoe kan ik een rit wijzigen in RitMeter?”. Het adres van de bestemming is bijvoorbeeld niet goed opgeslagen, in plaats van het adres van de klant is het adres van de parkeerplek geregistreerd. Een andere mogelijkheid is dat u vergeten bent om de privé omrij-kilometers te registreren. Zijn dit soort kleine vergissingen te herstellen? En hoe doe ik dat dan? Allemaal terechte vragen en scenario’s, die wij natuurlijk graag ondersteunen.

Wijzigen van een rit

Het wijzigen van een rit in RitMeter is eenvoudig mogelijk. Maar voordat ik uitleg hoe dit werkt is het wellicht goed om even onder de aandacht te brengen dat voor een “sluitende kilometer registratie” de belastingdienst uitgaat van een correcte registratie van de kilometers. RitMeter zorgt voor een sluitende registratie en biedt daarmee een goede kilometer registratie. Het wijzigen van ritten is voor de verantwoording van de gebruiker, die om zijn of haar moverende redenen, een aanpassing wil doen.

Ritten bewerken

Het bewerken van een rit is eenvoudig mogelijk op alle smartphones die wij ondersteunen. Om dit te doen zijn de volgende stappen noodzakelijk:

  1. Ga naar het ritten overzichtscherm in RitMeter
  2. Open een rit door op een rit te klikken. U krijgt dan een overzicht van de gereden rit. In dit scherm vindt u de “Bewerken” actie
  3. Wanneer u op Bewerken heeft geklikt opent de RitMeter website op uw smartphone.  U heeft dus wel een Internet verbinding nodig op het moment dat u een rit wilt wijzigen
  4. U logt in op de website met uw eigen naam en wachtwoord. U komt dan direct in de geselecteerde rit terecht
  5. De rit kan u vervolgens wijzigen en opslaan.

De RitMeter website rekent NIET de kilometerstanden door of controleert de adressen. Dat is aan de gebruiker, aan u dus, om ervoor te zorgen dat de gewijzigde gegevens correct zijn.

Ritten wijzigen en rapporten

Wanneer u een rit heeft gewijzigd, word deze automatisch meegenomen in de volgende rapportage periode. Dus als u op dinsdag een rit heeft gewijzigd dat ontvangt u aan het eind van de week en aan het eind van de maand, de juiste rapportage.
Wanneer u echter een rit heeft gewijzigd, die in de vorige week of de vorige maand heeft plaatsgevonden, dan ontvangt u geen nieuw rapport. U moet, wanneer u dat wilt, u rapporten opnieuw opvragen. Ook dat kan eenvoudig via de RitMeter website. De rapporten die gewijzigd zijn, of opnieuw uitgedraaid moeten worden, staan aangegeven.

Samenvattend

Met RitMeter kan u eenvoudig uw ritten aanpassen. De rapportages kunnen daarna opnieuw gedraaid worden, zodat ook uw administratie weer netjes bijgewerkt is.