RitMeter versie v2.2 voor Android

adminAndroid, Applicatie, Geen categorie, Nieuws, RitMeter

RitMeter v2.2 voor Android

Vandaag (08 april 2015) is v2.2 van RitMeter voor Android beschikbaar gekomen in de Google Play Store.

Deze nieuwe versie van RitMeter (v2.2.5) is hier te downloaden. Deze lang verwachte versie, is sterk verbeterd ten opzichte van de huidige 2.1 versie van de app.

Android 5 problemen verholpen

De problemen die een aantal van de Android 5 (en zelfs enkele Android 4) gebruikers ondervonden bij het gebruik van de RitMeter app is opgespoord en verholpen. Dit zorgt ervoor dat de RitMeter app met deze update ook weer goed te gebruiken is voor de mensen die een toestel hebben met Android 5.

Sneller, beter en nauwkeuriger

De RitMeter app is compleet herschreven voor deze nieuwe versie. Doel was om de app daarmee sneller, nauwkeuriger en beter te laten worden, wij denken dat dit goed gelukt is.

Sneller

De RitMeter app is veel sneller geworden doordat we de manier waarop we met de data omgaan tussen telefoon en RitMeter server veel optimaler en moderner hebben gemaakt. In onze vorige versie, moesten we nog rekening houden met de traagheid van de telefoons en de dataverbindingen. Gelukkig heeft de tijd dit voor ons opgelost en maken we nu gebruik van de modernste technieken en technologieën, waardoor de RitMeter app een stuk sneller is geworden.

Nauwkeuriger

De RitMeter app is een stuk nauwkeuriger geworden. We hebben vorig jaar de manier waarop we de routes bijhouden en berekenen veranderd. Vroeger registreerde we een klein aantal punten onderweg en rekenden we via de RitMeter server uit welke route gereden was en hoeveel kilometer dat was. Als gevolg hiervan hadden we veel dataverkeer maar vooral veel tijd nodig. Altijd nog een stuk sneller dan met de hand noteren maar toch!
Tegenwoordig registreren we veel meer punten onderweg en houden we de kilometers bij op telefoon. Dit levert een nauwkeurige registratie op en een veel sneller resultaat. De telefoon moet dan wel de hele rit aanstaan met een actieve RitMeter sessie, anders hebben we geen resultaat.

Beter

Door de verbetering van de snelheid en de kwaliteit is RitMeter veel beter geworden. We hebben daarnaast ook nog wat extra functies ingebouwd.

  • Zo kunt u nu op uw rittenscherm zien wanneer er voor het laatst een synchronisatie heeft plaatsgevonden tussen de RitMeter app en de RitMeter server. U kunt bovendien het synchroniseren forceren, door op de nieuwe knop te drukken in uw scherm;
  • Bij het registreren van de ritten kon u altijd al kiezen voor een lijst van recente adressen. Deze lijst hebben we verbeterd. Zo staan u favorieten adressen nu bovenaan in de lijst en staat de rest van de lijst op alfabet gesorteerd. Kleine verbeteringen maar toch het noemen waard.
  • Er is (net als in de iOS en Windows Phone versies) een statistiekenscherm toegevoegd, hiermee kunt u in de app zien hoeveel kilometer u van welk rittype heeft gereden en welk percentage dit ten opzichte van het geheel is. Het mooiste, u kunt zelf instellen over welke periode u deze berekening uitvoert.

Tip

Een handige tip die wij graag met u willen delen is de volgende. Thuis en op het Werk hebben steeds meer mensen een vertrouwd WiFi netwerk. Uw telefoon zoekt automatisch verbinding met deze netwerken zodra u in de buurt komt. Maar dan kleeft ook een nadeel aan. Wanneer u Thuis of op het Werk aankomt zoekt de telefoon alvast verbinding met het WiFi netwerk, dat is vaak op het moment dat u uw rit wilt afsluiten. Tijdens dat afsluiten zoekt de RitMeter app uw adres op maar heeft dan net geen actieve Internet verbinding. soms is het dan sneller om even uit de recente adressen het favoriet adres Thuis of Werk te selecteren en de rit op te slaan.

Laat u horen

Hierbij een oproep aan alle Android gebruikers om ons te laten weten hoe het gaat. Bent u reuze tevreden met de nieuwe app graag even een reactie via ons info email adres of via het contactformulier. Uiteraard is een goede waardering via de Google Play Store dan ook een prima idee of een leuke reactie op één van de social media (LinkedIn, Facebook, Twitter, Google+, YouTube en/of hieronder als reactie op deze blogpost).

Heeft u klachten, opmerkingen of wensen, graag een reactie via het contactformulier of via ons e-mailadres. Klachten, terecht of niet, nemen wij heel serieus en lossen wij zo snel als mogelijk op. Wij kunnen klachten niet verwijderen als deze op Facebook of in de app store staan. Ook niet als we de klacht opgelost hebben. Vandaar dat wij klachten graag direct ontvangen zodat wij hier sneller (via de Google Play Store krijgen wij geen melding van een nieuwe recensie) mee aan de slag kunnen en een gepaste oplossing kunnen realiseren.

Dank aan onze beta-testers

Om de RitMeter app voor Android naar v2.2 te brengen en dit zo stabiel mogelijk te laten gebeuren hebben wij iets nieuws toegepast dat we nog niet eerder bij RitMeter hadden gedaan, namelijk het gebruik maken van een Beta Testing Programma voor de RitMeter app. Hiertoe hadden wij recentelijk een oproep gedaan, vervolgens zijn we met de personen die interesse hadden om de nieuwe RitMeter app te testen aan de slag gegaan. Deze mensen hebben ons geholpen om een aanzienlijk aantal problemen uit te vinden en door de feedback die wij van hen ontvingen hebben wij deze problemen ook kunnen verhelpen. Bij deze willen wij onze dank naar deze testers uitten omdat deze personen ertoe hebben bijgedragen dat deze nieuwe versie van RitMeter zeer stabiel is.