Storing bij RitMeter

Storing bij RitMeter

RitMeter RitMeter

Zoals de zeer snelle mensen onder u zojuist wellicht al hadden gezien komt er een bericht over de huidige storing bij RitMeter, het bericht verscheen al even in incomplete vorm online dus bij deze het volledige bericht.

Storing bij RitMeter:

Beste mensen,

Zoals velen van u onderhand hebben ervaren zijn er momenteel problemen met RitMeter. Dit komt doordat één van onze servers sinds een paar dagen problemen heeft en daarmee storingen en vertragingen in de rest van het systeem veroorzaakt. Het gaat hierbij om onze drukst bezette server, die verantwoordelijk is voor het opslaan van de routes die u allemaal aflegt.

Zo verloopt de synchronisatie van de apps niet volledig, dit blijft namelijk vasthangen op het punt waar de routes moeten worden overgenomen. Om deze reden zal de app niet aangeven dat de synchronisatie voltooid is tot het moment dat de server weer volledig en naar behoren werkt. Uw ritten zelf worden echter wel nog gewoon gesynchroniseerd, deze woden namelijk op andere servers opgeslagen en dat werkt zonder problemen. Mocht er dus iets gebeuren dan bent u niet uw volledige data kwijt.

Meldingen over serververbinding:

Verder zagen wij een aantal meldingen van gebruikers die het bericht kregen dat er geen verbinding met de server kon worden gemaakt. Dit betreft het maken van connectie met de routeserver, de andere servers die verantwoordelijk zijn voor het opslaan van uw data werken nog volledig naar behoren en geven geen storingen.

RitMeter webportaal:

Ook kregen we vele klachten/opmerking dat het RitMeter webportaal zeer traag was. Dit was te wijten aan het feit dat deze bij het bekijken van een rit ook de bijbehorende route probeert op te halen van de routeserver (die nu in storing staat), hierdoor moest u wachten op een zogenoemde time-out wat zeer hinderlijk was. Om dit op te lossen hebben wij de routekaart tijdelijk uitgeschakeld, nu laden de pagina’s in het RitMeter webportaal weer normaal zoals het hoort en zult u in ieder geval daarvan weer gebruik kunnen maken.

Bezig aan een oplossing:

Wij werken met man en macht aan het lokaliseren van het probleem en het oplossen hiervan. Zodra de problemen zijn opgelost, dan zullen wij dit uiteraard laten weten. Hoewel deze server op het punt stond om vernieuwd en vervangen te worden, was het niet de bedoeling dat dit op een dergelijke manier zou gebeuren. Dit voorval betekent echter wel dat we met een hoge prioriteit naar de ondervindingen en ‘resultaten’ van deze serverproblemen zullen kijken zodat wij de rest van de RitMeter diensten waaronder de apps en het RitMeter webportaal zo kunnen aanpassen dat deze de zaken in een dergelijk geval op een nette(re) manier zullen afhandelen.

Wanneer er een oplossing is:

Last but not least, wanneer wij het geheel weer op de been hebben gebracht en alles correct werkt dan zullen wij u dit laten weten. Mocht u verder nog suggesties, ondervindingen of opmerkingen over dit voorval hebben dan vernemen wij dit graag van u. Alle feedback, positief of negatief is welkom wij willen immers ook weten hoe uw ervaring rondom dergelijke zaken is, zodat wij onszelf kunnen verbeteren.

Met vriendelijke groet,

Het RitMeter Team